Our mission statement
Our Mission Statement
Our philosophy is that we as a Section, just like our students, are a work in progress –open to constant evolution and innovation. As we are an integral part of a French Catholic school, ASB embraces the Christian values the school represents:
FAITH: Belief in every child’s potential for academic and personal growth, hence our commitment to nurturing that potential,
TOLERANCE: Interpreting difference as enriching our community,
PERSISTENCE: and dedication are essential elements in ensuring academic success and personal development,
COMMUNITY: education occurs in a community, not just in the classroom
This philosophy also defines our mission. Our goals as a Section are to instill the following in our student body:
A passion for life-long learning, recognizing that true learning is an action not just simple memorization,
Understanding that the learning process is just as important as the end result,
An ability to use English to study literature & history at the same level as their peers in top Anglophone schools around the world,
A deep understanding of English and the multiple cultures associated with the language,
A reflex to think, discuss, and write critically and analytically about English literature and history,
Active listening skills and empathy,
Intrinsic motivation and with it, academic honesty,
Create caring citizens who are active in improving their global communities.
To achieve these goals in practice, the Section is committed to the following actions:
Employing a dedicated and multicultural native English staff who demonstrate the richness and diversity of the English language across the globe,
Promoting the use of inquiry-based learning, which makes students responsible for his/her own learning,
Tailoring student classes according to the student’s current level based on ongoing assessment,
Making learning a personal journey, not a passive process that only occurs in the classroom,
Considering parents as an integral part of the education process, as their endeavors are key to maintaining and developing their child’s language skills,
Opening up the learning process via extra-curricular activities, trips, and projects,
Creating a challenging history and English literature curriculum which requires students to read and analyze a wide range of books and documents in English, write in a variety of styles, and expand their English vocabulary,
Maintaining Institut Notre Dame’s status as an official Cambridge School and IGCSE Exam Centre, giving students and staff alike access to University exams and resources.
La version française :
La philosophie de notre Section, à l’image de nos élèves, est d’évoluer et d’innover sans cesse. Comme nous appartenons à un établissement catholique, ASB garde les mêmes valeurs chrétiennes:
La Foi: Croire dans le potentiel de chaque élève d’un point de vue pédagogique et personnel et l’aider à développer ses capacités,
Tolérance: Vivre les différences comme un enrichissement pour notre communauté,
Persévérance et volonté sont des moyens d’assurer une réussite scolaire et un épanouissement personnel,
Communauté: toute la communauté participe au processus éducatif.
Cette philosophie définit notre mission. Les objectifs de notre Section sont donc d’apprendre à nos élèves à:
Vivre la scolarité comme un processus dynamique et passionnant, valable tout au long de la vie,
Reconnaître que le processus d’apprentissage est toute aussi important que l’évaluation finale,
Avoir une compréhension profonde des différentes cultures associées à la langue anglaise,
Acquérir des capacités de réflexion, de discussion, et d’argumentation dans les domaines de la littérature et de l’histoire,
Atteindre le même niveau d’anglais en histoire et en littérature que dans les meilleures écoles anglophones à travers le monde,
Devenir des citoyens investis et concernés.
Pour réaliser ces objectifs, notre Section s’engage à:
Employer des professeurs motivés, venant de différents pays anglophones afin de montrer la richesse culturelle de la langue anglaise,
Favoriser l’apprentissage par problématiques, qui encourage les élèves à être plus autonomes,
S’adapter au niveau de chaque élève,
Encourager un apprentissage plus personnel, plus actif, plus responsable,
Considérer les parents comme un élément clé de l’acquisition et du développement de la langue,
Etendre le champ d’apprentissage par le biais d’activités, voyages et projets,
Créer un cursus stimulant en histoire et en littérature anglaises, qui préconise la lecture et l’analyse de livres et documents d’origines diverses, et qui apprend aux élèves à écrire dans les styles variés et à enrichir leur vocabulaire,
Maintenir l’Institut Notre Dame comme une antenne officielle et un centre d’examen accrédité par l’université de Cambridge, ce qui donne aux élèves et à leur professeurs l’accès à de multiples ressources.